TRE VIRKSOMHEDER BAG LOKAL JULEKURV der støtter Mødrehjælpen i Køge
Af Henrik Førby Jensen / sn.dk
Trods coronakrise og fortsatte nedlukninger skal der også i år være plads til at være ekstra gode ved hinanden i den søde juletid. Det mener Kaffemøllen, Danish Trade Company og Skjold Burne.
Derfor er de tre virksomheder gået sammen om at lave en Køge julekurv til virksomheder og private med lækkerier til familie og venner og støtte til Mødrehjælpen.
For hver solgt kurv går 25 kroner således til Mødrehjælpens arbejde, forklarer Ralf Petersen fra Danish Trade Company.
- Vi er jo alle ramt af coronakrisen. Flere organisationer var i spil, men vi valgte Mødrehjælpen. Vi synes, at deres arbejde med at rådgive og støtte gravide og børnefamilier passer rigtig godt til formålet, siger han om baggrunden for etableringen af det nye samarbejde mellem de tre virksomheder.
Og Mødrehjælpen er da også glad og taknemmelig for opbakningen, forsikrer Ulla Knudsen, som er formand for bestyrelsen i den lokale afdeling i Køge. Der er god brug for støtten i det frivillige arbejde. Afdelingen i Køge har normalt en årlig omsætning på cirka 450.000 kroner - den bliver langt mindre i år.
- Vi fik en henvendelse fra Skjold Burne og sagde selvfølgelig mange tak for opmærksomheden på vores arbejde. Vi tager imod alt med kyshånd. Særligt i denne tid. Vi har virkelig mærket coronakrisen. Vi har været nødt til at lukke ned og har en mindre omsætning end normalt, konstaterer Ulla Knudsen.
Julekurven fås i tre størrelser og indeholder blandt andet vin, kaffe, belgisk chokolade, nødder, gin, et trøffel produkt og håndbryggede øl. Kurven forhandles hos Skold Burne på Tovet - for hver solgt kurv går 25 kroner som nævnt til Mødrehjælpen i Køge.