Corona
temaer
Foto: Henrik Førby Jensen / sn.dk
KØGE HANDEL SÆTTER ENDNU MERE BLUS på aktiviteterne i 2020

Cirka 50 af de 180 medlemmer af Køge Handel deltog tirsdag aften i den årlige og 157. ordinære generalforsamling, der traditionen tro blev afviklet på Odd Fellowgaarden i Jernbanegade.

 

Og de fremmødte fik både inspiration og nyheder med sig hjem.

 

Formand Søren Storgaard bød velkommen og opfordrede forsamlingen til et øjebliks stilhed for æresmedlemmet Kjeld Engell, der gik bort i det forgangne år.

 

Storgaard fortalte i sin årsberetning om Køge Handel fokusområder i 2019: Betalingsparkering, aktiviteter på Torvet, bedre oprydning og skiltning i byen, flydebroer i Køge Havn, udvikling af bedre byrum og ønsker om en ny detailhandelsanalyse og etablering af en nøglebox ved Køge Nord station, så biler kan blive repareret, mens ejeren tager toget til arbejde.

 

- Vi må tænke lidt ud af boksen. Hvad skal der til, for at få folk til at køre fra Holbæk til Køge? Det kunne måske være en kælkebakke, sagde Søren Storgaard.

 

Selvom detailhandlen fortsat er presset, er der dog også lyspunkter: I årets løb er der solgt 9621 gavekort og med en organisationsgrad på 80-85 procent ligger Køge højt i forhold til byer som Helsingør, lod Storgaard forstå.

 

- Set i det lys kan vi godt være lidt stolte og vores aktivitetschef arbejder benhårdt, roste han og oplyste, at bestyrelsen overvejer at sørge for ekstra arbejdskraft til aktivitetschef Katja Jensen.

 

Rosé festival

Aktivitetschefen fortalte om de mange aktiviteter i 2019 og slog fast, at der kommer endnu mere liv i gaderne i 2020.

 

- Vi skruer op for aktiviteterne med cirka 30 procent, lovede Katja Jensen og afslørede planerne for en ny sommerfestival:

- Vi har tænkt os at lave en Rosé Rosé festival. Det skal være en festival, hvor folk kan gå rundt og nyde byen, fortalte Katja Jensen.

 

Det foreløbige program beskriver rosésmagning på Torvet med petit four og andre små smagsprøver, 20 større rosendekorationer rundt om i byen, rosenprote ved indgangen til byen, Street fodd Festival på Kulturtorvet, rosé lounge ved KØS, fordboldturnering med HB Køge på havnen samt forsalg af billetter og program.

 

Festivalen er planlagt til afvikling torsdag den 2. til søndag den 5. juli, oplyste aktivitetschefen. Formålet er at sætte Køge på landkortet med tiltrækningskraft ud over kommunegrænsen for en målgruppe, der nyder at blive guidet rundt i byen med tid og overskud til at handle.

 

- Det skal være en festival, hvor vi regionalt trækker et nyt publikum til Køge, forklarede Katja Jensen, som også fortalte kort om nye aktiviteter som Single Days og Halloweek.

 

Udskiftning i bestyrelsen

Som afslutning på generalforsamlingens formelle del var der en enkelt udskiftning i bestyrelsen: Efter fem år har bankdirektør Jesper Køster valgt at træde ud af bestyrelsen. Han blev uden modkandidat erstattet af indehaver af Din tøjmand i Køge, Dennis Nielsen.

 

Søren Storgaard takkede Jesper Køster for en stor indsats og Køster lovede at vende tilbage:

- Det bliver helt sikkert et »på gensyn« - der er bare lige nogle andre ting, jeg skal lige nu, sagde han.

Fremtidens forbruger
 

Direktør i Retail Institute Scandinavia Dorte Wimmer, der har arbejder med detailhandel, trends og forbrugeradfærd i 15 år i danske og internationale koncerner var inviteret for at fortælle om nutiden og fremtidens detailhandel og forbrugsmønstre.

 

Hun gjorde det hurtigt klart, at fremtidens forbruger har travlt, er utålmodig og veloplyst - men også interesseret i indkøb som oplevelse, der kan skabe engagement og at få større viden om produkter. Gerne bæredygtige produkter.

 

- De unge er meget fællesskabsorienterede. De vil gerne passe på miljøet og være en del af miljøet. For eksempel det miljø, I har her i Køge. Og i jeres butikker. De er også sindssygt utålmodige og utro. De går bag jeres ryg og ind hos konkurrenten. De er ikke så loyale, som man var tidligere, konstaterede forbrugereksperten, der henter inspiration på rejser over hele verden.

 

Her har hun ved selvsyn konstateret, at man i Portugal kan sælge en dåse specialdesignet tun for 75 kroner, hvis helhedsoplevelsen er stærk nok og at man i New York indretter prøverum til varer bestilt online - prøverum indrettet med matchende tøj, som kunden kan vælge at supplere sit oprindelige indkøb med.

 

- Kunderne vil gerne dele deres indkøbsoplevelser og i New York har de for eksempel et hjørne af butikken indrettet til at tage fotos, fortalte forbrugereksperten.

 

Hun gjorde også opmærksom på den betydning, sanserne har for de unges forbrugeradfærd.

- Hvis I vil kommunikere med dem, skal I tænke i billede og lyd. Hvilken musik har I i jeres butik? De unge meget skarpere, end vi er visuelt. Det gælder om at stå knivskarpt, lød opfordringen fra Dorte Wimmer.

 

Moderne service

Der er håb for den detailhandler, der satser på god gammeldags service - den skal dog tilsættes en moderne opgradering.

- Få kunderne til at føle sig velkomne. Vores undersøgelser viser, at danske og hollandske kunder er de mest utålmodige. Og kvinder over 55 år de værste. De er nogle sataner - for de siger det videre til andre. Mænd over 55 år elsker gode historier. Så har de noget at fortælle videre i tennisklubben, lød det.

 

Den moderne forbruger laver sin research online og sætter pris på kompetent viden om produkterne. Ikke mindst om bæredygtighed.

 

- Det er sindssygt vigtigt for de unge. Fortæl om de bæredygtige produkter. Klimatosserne er ikke bare en elite - det er også ganske almindelige forbrugere, sagde Dorte Wimmer.

 

Den gode indkøbsoplevelse kan desuden forstærkes med en positiv overraskelse:

- Lov dem noget - men giv dem lidt ekstra. Hvordan kan I gøre den lille ting, der gør den store forskel?

 

frise forsideligenu 5425
WEBINAR OM HJÆLP under corona-krisen for lokale virksomheder
Få gennemgået konkrete muligheder omkring medarbejderforhold og aktuelle kompensationsmuligheder.
Læs mere >
ERHVERVSFOLK HJÆLPER GRATIS under corona-krisen
Små og mellemstore virksomheder i hele landet kan få gratis råd og vejledning gennem Early Warning-programmet.
Læs mere >
KOMPENSATION TIL SELVSTÆNDIGE – webinar om vejledning til ansøgning
Gratis webinar for virksomheder med CVR nr. i Region Sjælland.
Læs mere >
HÅNDSRÆKNING TIL ERHVERVSLIVET fra Køge Kommune
Nu sætter Køge Kommune gang i tre initiativer, der skal hjælpe erhvervslivet.
Læs mere >
MIDLERTIDIG LØNKOMPENSATION – webinar om hjælpepakken
Gratis webinar for virksomheder med CVR nr. i Region Sjælland.
Læs mere >
NYT BOLIGOMRÅDE: Sun Chemical overvejer lukning og grundsalg til investor
Sun Chemical har mere end rigelig plads til sine knap 55 ansatte.
Læs mere >
VALLØ SLOT SENDER 12 MILLIONER økologiske æg ud til forbrugerne
Vallø Slot hører med omkring 4200 hektar jord syd for Køge til ét af landets største godser.
Læs mere >
KÆMPELAGER FORSYNER Norden og Baltikum med medicin
Det er stort - meget stort. Helt vildt, imponerende stort.
Læs mere >
KÆMPELAGER FORSYNER Norden og Baltikum med medicin
Det er stort - meget stort. Helt vildt, imponerende stort.
Læs mere >
ANNE PÅ SPORET – spændende foodtrailer på Borup Station
Croissanter, morgenbrød og kaffe – samt frugtskåle, skyr, sandwich, panini, pølser og hotdogs til pendlere og borgere i Borup
Læs mere >
'KLIMATOSSE' INVITEREDE til grønt rejsegilde på frysehus
Direktør Ove Søltoft har med stolthed betegnet sig selv som 'klimatosse'.
Læs mere >
BEBOERE FLYTTET IND i nye studiebolier på Campus Køge
Fredag den 28. februar 2020 var en stor dag i Campus Køge.
Læs mere >
NY VAREHUSCHEF varsler nye tider i Kvickly Køge
I efteråret tiltrådte den 53-årige Flemming Ramø stillingen som varehuschef for Kvickly i Køge
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 14      30. marts - 5. april 2020
uge 15      6. - 12. april 2020
tirsdag 7. april kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 16      13. - 19. april 2020
tirsdag 14. april kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 17      20. - 26. april 2020
tirsdag 21. april kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 18      27. april - 3. maj 2020
tirsdag 28. april kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 19      4. - 10. maj 2020
uge 20      11. - 17. maj 2020
tirsdag 12. maj kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 21      18. - 24. maj 2020
tirsdag 19. maj kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 22      25. - 31. maj 2020
tirsdag 26. maj kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

koegenu erhverv glb revision
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
koegenu erhverv hotel niels juel(1)
ErhvervsAvisen logo

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

No Image
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
koegenu erhverv dagbladet koege avisrulle
kne partneradvokater farve
koegenu aogj dk andersson og jantzen reklamebureau
EVENTS
DØDSCAFÉ – når livet viser sig fra den barske side ... En dødscafé er et sted, hvor mennesker i alle aldre mødes i et par timer for at snakke om døden
UDSTILLINGER
GÅ PÅ TRAKTORMUSEUM og se på rigtig mekanik Besøg vores museum og se de mange modeller fra traktorens start
MUSIK
LINDA P.'S sabotagehunger Det er svært ikke at slå ørerne ud, når Linda P deler ud af sin livshistorie
EVENTS:
AFLYST: BØRNETIMEN med børnekultur og efterfølgende aftensmad
MUSIK:
PINK FLOYD PROJECT 'The Wall'
EVENTS:
KOM OG LØB med Køge Atletik
EVENTS:
HJEMMEVÆRNSKOMPAGNI Kommando Køge har åben kompagniaften
MUSIK:
EVERYBODY'S TALKING besøger Musikforeningen Bygningen
MUSIK:
SÅ SYNG DA, KØGE på Teaterbygningen
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK

Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01

LEDELSE

Jan Gløët
T: 21 29 70 88

WEBMASTER

Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01

BOGHOLDERI

Sjællandske Medier

OM KØGENU.DK