temaer
Foto: Henrik Førby Jensen / sn.dk
KØGE HANDEL SÆTTER ENDNU MERE BLUS på aktiviteterne i 2020

Cirka 50 af de 180 medlemmer af Køge Handel deltog tirsdag aften i den årlige og 157. ordinære generalforsamling, der traditionen tro blev afviklet på Odd Fellowgaarden i Jernbanegade.

 

Og de fremmødte fik både inspiration og nyheder med sig hjem.

 

Formand Søren Storgaard bød velkommen og opfordrede forsamlingen til et øjebliks stilhed for æresmedlemmet Kjeld Engell, der gik bort i det forgangne år.

 

Storgaard fortalte i sin årsberetning om Køge Handel fokusområder i 2019: Betalingsparkering, aktiviteter på Torvet, bedre oprydning og skiltning i byen, flydebroer i Køge Havn, udvikling af bedre byrum og ønsker om en ny detailhandelsanalyse og etablering af en nøglebox ved Køge Nord station, så biler kan blive repareret, mens ejeren tager toget til arbejde.

 

- Vi må tænke lidt ud af boksen. Hvad skal der til, for at få folk til at køre fra Holbæk til Køge? Det kunne måske være en kælkebakke, sagde Søren Storgaard.

 

Selvom detailhandlen fortsat er presset, er der dog også lyspunkter: I årets løb er der solgt 9621 gavekort og med en organisationsgrad på 80-85 procent ligger Køge højt i forhold til byer som Helsingør, lod Storgaard forstå.

 

- Set i det lys kan vi godt være lidt stolte og vores aktivitetschef arbejder benhårdt, roste han og oplyste, at bestyrelsen overvejer at sørge for ekstra arbejdskraft til aktivitetschef Katja Jensen.

 

Rosé festival

Aktivitetschefen fortalte om de mange aktiviteter i 2019 og slog fast, at der kommer endnu mere liv i gaderne i 2020.

 

- Vi skruer op for aktiviteterne med cirka 30 procent, lovede Katja Jensen og afslørede planerne for en ny sommerfestival:

- Vi har tænkt os at lave en Rosé Rosé festival. Det skal være en festival, hvor folk kan gå rundt og nyde byen, fortalte Katja Jensen.

 

Det foreløbige program beskriver rosésmagning på Torvet med petit four og andre små smagsprøver, 20 større rosendekorationer rundt om i byen, rosenprote ved indgangen til byen, Street fodd Festival på Kulturtorvet, rosé lounge ved KØS, fordboldturnering med HB Køge på havnen samt forsalg af billetter og program.

 

Festivalen er planlagt til afvikling torsdag den 2. til søndag den 5. juli, oplyste aktivitetschefen. Formålet er at sætte Køge på landkortet med tiltrækningskraft ud over kommunegrænsen for en målgruppe, der nyder at blive guidet rundt i byen med tid og overskud til at handle.

 

- Det skal være en festival, hvor vi regionalt trækker et nyt publikum til Køge, forklarede Katja Jensen, som også fortalte kort om nye aktiviteter som Single Days og Halloweek.

 

Udskiftning i bestyrelsen

Som afslutning på generalforsamlingens formelle del var der en enkelt udskiftning i bestyrelsen: Efter fem år har bankdirektør Jesper Køster valgt at træde ud af bestyrelsen. Han blev uden modkandidat erstattet af indehaver af Din tøjmand i Køge, Dennis Nielsen.

 

Søren Storgaard takkede Jesper Køster for en stor indsats og Køster lovede at vende tilbage:

- Det bliver helt sikkert et »på gensyn« - der er bare lige nogle andre ting, jeg skal lige nu, sagde han.

Fremtidens forbruger
 

Direktør i Retail Institute Scandinavia Dorte Wimmer, der har arbejder med detailhandel, trends og forbrugeradfærd i 15 år i danske og internationale koncerner var inviteret for at fortælle om nutiden og fremtidens detailhandel og forbrugsmønstre.

 

Hun gjorde det hurtigt klart, at fremtidens forbruger har travlt, er utålmodig og veloplyst - men også interesseret i indkøb som oplevelse, der kan skabe engagement og at få større viden om produkter. Gerne bæredygtige produkter.

 

- De unge er meget fællesskabsorienterede. De vil gerne passe på miljøet og være en del af miljøet. For eksempel det miljø, I har her i Køge. Og i jeres butikker. De er også sindssygt utålmodige og utro. De går bag jeres ryg og ind hos konkurrenten. De er ikke så loyale, som man var tidligere, konstaterede forbrugereksperten, der henter inspiration på rejser over hele verden.

 

Her har hun ved selvsyn konstateret, at man i Portugal kan sælge en dåse specialdesignet tun for 75 kroner, hvis helhedsoplevelsen er stærk nok og at man i New York indretter prøverum til varer bestilt online - prøverum indrettet med matchende tøj, som kunden kan vælge at supplere sit oprindelige indkøb med.

 

- Kunderne vil gerne dele deres indkøbsoplevelser og i New York har de for eksempel et hjørne af butikken indrettet til at tage fotos, fortalte forbrugereksperten.

 

Hun gjorde også opmærksom på den betydning, sanserne har for de unges forbrugeradfærd.

- Hvis I vil kommunikere med dem, skal I tænke i billede og lyd. Hvilken musik har I i jeres butik? De unge meget skarpere, end vi er visuelt. Det gælder om at stå knivskarpt, lød opfordringen fra Dorte Wimmer.

 

Moderne service

Der er håb for den detailhandler, der satser på god gammeldags service - den skal dog tilsættes en moderne opgradering.

- Få kunderne til at føle sig velkomne. Vores undersøgelser viser, at danske og hollandske kunder er de mest utålmodige. Og kvinder over 55 år de værste. De er nogle sataner - for de siger det videre til andre. Mænd over 55 år elsker gode historier. Så har de noget at fortælle videre i tennisklubben, lød det.

 

Den moderne forbruger laver sin research online og sætter pris på kompetent viden om produkterne. Ikke mindst om bæredygtighed.

 

- Det er sindssygt vigtigt for de unge. Fortæl om de bæredygtige produkter. Klimatosserne er ikke bare en elite - det er også ganske almindelige forbrugere, sagde Dorte Wimmer.

 

Den gode indkøbsoplevelse kan desuden forstærkes med en positiv overraskelse:

- Lov dem noget - men giv dem lidt ekstra. Hvordan kan I gøre den lille ting, der gør den store forskel?

 

frise forsideligenu 5425
LOKAL OPFINDER kan fjerne coronavirus
I de seneste uger har salget af brugte biler for alvor taget fart.
Læs mere >
BORNHOLMSKE LÆKKERIER I BROGADE i Kjærstrups nye butik
Lørdag den 6. juni klokken 10 slog Vibeke og Kim Hansen dørene op til deres nye Kjærstrup-butik på Brogade 18A i Køge.
Læs mere >
LETTERE ADGANG TIL KØGE NORD STATION over ny busbro
Den nye busbro over Lille Syd-banen åbner 28. juni 2020.
Læs mere >
NI NETTO-BUTIKKER I KØGE KOMMUNE bekæmper nu madspild
Danmarks største dagligvarekæde, Netto, har indgået landsdækkende samarbejde med Danmarks største madspildsaktør, Too Good Go To.
Læs mere >
'MINI-PARIS' HOS DUEVANGS i Lovparken i Køge
Gæsterne har døbt stedet 'Mini-Paris' og Jimmy Duevang – indehaver af Duevangs Deluxe – er en glad mand igen.
Læs mere >
BUCKETBLOOM OG JULLIE SCHYTTE blev hyldet af GF Forsikring
Indehaver af virksomheden BucketBloom Jullie Schytte og hendes partner Sandie Bøje fik sig en glædelig overraskelse.
Læs mere >
WIKA GIVER BUTIKKEN et løft!
Kunderne hos Wika Meny på Gymnasievej får fremover en lidt anderledes oplevelse, når de træder ind i butikken.
Læs mere >
ENDNU FLERE LÆKRE BILER når Selected Car Group åbner i Køge
Nordicals erhvervsmæglere har hjulpet en af landets mest eksklusive bilforhandlere med køb af deres tredje showroom.
Læs mere >
ENDNU FLERE LÆKRE BILER når Selected Car Group åbner i Køge
Nordicals erhvervsmæglere har hjulpet en af landets mest eksklusive bilforhandlere med køb af deres tredje showroom.
Læs mere >
FØRSTE ELEV KLAR PÅ EUX BUSINESS på Køge Handelsskole
På Køge Handelsskole blev Mads Rønnov fra Strøby Egede den første elev, som afslutter første del af EUX Business på Køge Handelsskole.
Læs mere >
10 TONS STEN PÅ NYT TORV lagt med håndkraft
Stationspladsen har fået ny belægning og skiller sig ud fra Rådhusstræde med en lysere granit
Læs mere >
KIM BRANDT ANDERSEN er ny erhvervskundechef i Sparekassen Kronjylland
Kim Brandt Andersen, 54 år, er ny erhvervskundechef i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Køge.
Læs mere >
PLANSTRATEGI 2020 FOR KØGE KOMMUNE er nu vedtaget
Nye boligområder, udvikling af erhverv-, turisme- og detailhandel samt øget fokus på bæredygtighed.
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 29      13. - 19. juli 2020
tirsdag 14. juli kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 30      20. - 26. juli 2020
tirsdag 21. juli kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 31      27. juli - 2. august 2020
tirsdag 28. juli kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 32      3. - 9. august 2020
tirsdag 4. august kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 33      10. - 16. august 2020
tirsdag 11. august kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 34      17. - 23. august 2020
tirsdag 18. august kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 35      24. - 30. august 2020
uge 36      31. august - 6. september 2020
tirsdag 1. september kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
uge 37      7. - 13. september 2020
tirsdag 8. september kl. 16:00
JURIDISK RÅDGIVNING for iværksættere >
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

koegenu erhverv glb revision
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
koegenu erhverv hotel niels juel(1)
ErhvervsAvisen logo

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

No Image
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
koegenu erhverv dagbladet koege avisrulle
kne partneradvokater farve
koegenu aogj dk andersson og jantzen reklamebureau
EVENTS
JOOP VOS: EN HOLOCAUST-OVERLEVENDE fortæller sin historie Mød en lokal overlevende fra Holocaust
UDSTILLINGER
GÅ PÅ TRAKTORMUSEUM og se på rigtig mekanik Besøg vores museum og se de mange modeller fra traktorens start
MUSIK
JIMMI CHRISTENSEN LIVE på Richters Ølstue Jimmi Christensen er både sanger og guitarist
EVENTS:
GARNDAGEN 2020 i Gørslev Forsamlingshus
MUSIK:
CABAL + CLIENTS + MØL på Tapperiet
EVENTS:
'DANMARK I LÆNKER' – se filmen i anledning af befrielsesdagen
EVENTS:
HUMØRBOMBEN LINDY besøger Køge
MUSIK:
KØGE CAJUN SPECIAL i Cajun Kaffebar på Teaterbygningen i Køge
MUSIK:
TIM SCHOU spiller akustisk på Tapperiet
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK

Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01

LEDELSE

Jan Gløët
T: 21 29 70 88

WEBMASTER

Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01

BOGHOLDERI

Sjællandske Medier

OM KØGENU.DK