temaer
Foto: Henrik Førby Jensen / sn.dk
KØGE HANDEL SÆTTER ENDNU MERE BLUS på aktiviteterne i 2020

Cirka 50 af de 180 medlemmer af Køge Handel deltog tirsdag aften i den årlige og 157. ordinære generalforsamling, der traditionen tro blev afviklet på Odd Fellowgaarden i Jernbanegade.

 

Og de fremmødte fik både inspiration og nyheder med sig hjem.

 

Formand Søren Storgaard bød velkommen og opfordrede forsamlingen til et øjebliks stilhed for æresmedlemmet Kjeld Engell, der gik bort i det forgangne år.

 

Storgaard fortalte i sin årsberetning om Køge Handel fokusområder i 2019: Betalingsparkering, aktiviteter på Torvet, bedre oprydning og skiltning i byen, flydebroer i Køge Havn, udvikling af bedre byrum og ønsker om en ny detailhandelsanalyse og etablering af en nøglebox ved Køge Nord station, så biler kan blive repareret, mens ejeren tager toget til arbejde.

 

- Vi må tænke lidt ud af boksen. Hvad skal der til, for at få folk til at køre fra Holbæk til Køge? Det kunne måske være en kælkebakke, sagde Søren Storgaard.

 

Selvom detailhandlen fortsat er presset, er der dog også lyspunkter: I årets løb er der solgt 9621 gavekort og med en organisationsgrad på 80-85 procent ligger Køge højt i forhold til byer som Helsingør, lod Storgaard forstå.

 

- Set i det lys kan vi godt være lidt stolte og vores aktivitetschef arbejder benhårdt, roste han og oplyste, at bestyrelsen overvejer at sørge for ekstra arbejdskraft til aktivitetschef Katja Jensen.

 

Rosé festival

Aktivitetschefen fortalte om de mange aktiviteter i 2019 og slog fast, at der kommer endnu mere liv i gaderne i 2020.

 

- Vi skruer op for aktiviteterne med cirka 30 procent, lovede Katja Jensen og afslørede planerne for en ny sommerfestival:

- Vi har tænkt os at lave en Rosé Rosé festival. Det skal være en festival, hvor folk kan gå rundt og nyde byen, fortalte Katja Jensen.

 

Det foreløbige program beskriver rosésmagning på Torvet med petit four og andre små smagsprøver, 20 større rosendekorationer rundt om i byen, rosenprote ved indgangen til byen, Street fodd Festival på Kulturtorvet, rosé lounge ved KØS, fordboldturnering med HB Køge på havnen samt forsalg af billetter og program.

 

Festivalen er planlagt til afvikling torsdag den 2. til søndag den 5. juli, oplyste aktivitetschefen. Formålet er at sætte Køge på landkortet med tiltrækningskraft ud over kommunegrænsen for en målgruppe, der nyder at blive guidet rundt i byen med tid og overskud til at handle.

 

- Det skal være en festival, hvor vi regionalt trækker et nyt publikum til Køge, forklarede Katja Jensen, som også fortalte kort om nye aktiviteter som Single Days og Halloweek.

 

Udskiftning i bestyrelsen

Som afslutning på generalforsamlingens formelle del var der en enkelt udskiftning i bestyrelsen: Efter fem år har bankdirektør Jesper Køster valgt at træde ud af bestyrelsen. Han blev uden modkandidat erstattet af indehaver af Din tøjmand i Køge, Dennis Nielsen.

 

Søren Storgaard takkede Jesper Køster for en stor indsats og Køster lovede at vende tilbage:

- Det bliver helt sikkert et »på gensyn« - der er bare lige nogle andre ting, jeg skal lige nu, sagde han.

Fremtidens forbruger
 

Direktør i Retail Institute Scandinavia Dorte Wimmer, der har arbejder med detailhandel, trends og forbrugeradfærd i 15 år i danske og internationale koncerner var inviteret for at fortælle om nutiden og fremtidens detailhandel og forbrugsmønstre.

 

Hun gjorde det hurtigt klart, at fremtidens forbruger har travlt, er utålmodig og veloplyst - men også interesseret i indkøb som oplevelse, der kan skabe engagement og at få større viden om produkter. Gerne bæredygtige produkter.

 

- De unge er meget fællesskabsorienterede. De vil gerne passe på miljøet og være en del af miljøet. For eksempel det miljø, I har her i Køge. Og i jeres butikker. De er også sindssygt utålmodige og utro. De går bag jeres ryg og ind hos konkurrenten. De er ikke så loyale, som man var tidligere, konstaterede forbrugereksperten, der henter inspiration på rejser over hele verden.

 

Her har hun ved selvsyn konstateret, at man i Portugal kan sælge en dåse specialdesignet tun for 75 kroner, hvis helhedsoplevelsen er stærk nok og at man i New York indretter prøverum til varer bestilt online - prøverum indrettet med matchende tøj, som kunden kan vælge at supplere sit oprindelige indkøb med.

 

- Kunderne vil gerne dele deres indkøbsoplevelser og i New York har de for eksempel et hjørne af butikken indrettet til at tage fotos, fortalte forbrugereksperten.

 

Hun gjorde også opmærksom på den betydning, sanserne har for de unges forbrugeradfærd.

- Hvis I vil kommunikere med dem, skal I tænke i billede og lyd. Hvilken musik har I i jeres butik? De unge meget skarpere, end vi er visuelt. Det gælder om at stå knivskarpt, lød opfordringen fra Dorte Wimmer.

 

Moderne service

Der er håb for den detailhandler, der satser på god gammeldags service - den skal dog tilsættes en moderne opgradering.

- Få kunderne til at føle sig velkomne. Vores undersøgelser viser, at danske og hollandske kunder er de mest utålmodige. Og kvinder over 55 år de værste. De er nogle sataner - for de siger det videre til andre. Mænd over 55 år elsker gode historier. Så har de noget at fortælle videre i tennisklubben, lød det.

 

Den moderne forbruger laver sin research online og sætter pris på kompetent viden om produkterne. Ikke mindst om bæredygtighed.

 

- Det er sindssygt vigtigt for de unge. Fortæl om de bæredygtige produkter. Klimatosserne er ikke bare en elite - det er også ganske almindelige forbrugere, sagde Dorte Wimmer.

 

Den gode indkøbsoplevelse kan desuden forstærkes med en positiv overraskelse:

- Lov dem noget - men giv dem lidt ekstra. Hvordan kan I gøre den lille ting, der gør den store forskel?

 

frise forsideligenu 5425
NY VAREHUSCHEF varsler nye tider i Kvickly Køge
I efteråret tiltrådte den 53-årige Flemming Ramø stillingen som varehuschef for Kvickly i Køge
Læs mere >
NU STARTER ENDNU ET STORT BYGGERI i Køge Idrætspark
I den kommende uge starter elementmontagen på det andet kontorhus i Køge Idrætspark.
Læs mere >
ENTREPRENØR-GIGANTEN AJOS rykker til Køge
Hvis succeser udelukkende blev opgjort i fysisk størrelse, har Ajos a/s næsten gjort det alt for godt.
Læs mere >
LASSE SKAL REPRÆSENTERE Køge til DM i Skills 2020
Hvem er den bedste tømrer? Hvem klipper bedst? Hvem er bedst med murstenene?
Læs mere >
MØD EU-POLITIKEREN SØREN GADE til gå-hjem-erhvervsmøde på Brasserie Baum
Kom og hør om Søren Gades arbejde i EU i et erhvervsrettet perspektiv
Læs mere >
SVENDESTYKKE MED TOPKARAKTER hos HJ Belysning Køge A/S
Flotte medaljer med 60 års mellemrum ...
Læs mere >
'LØVENS HULE' KAN GODT GØRE KLAR til kandidater fra Køges skoler
Alle 7. klasser fra Køge Kommunes folkeskoler har i de forgangne uger sluppet kreativiteten løs og arbejdet med innovative projekter.
Læs mere >
CONNECT KØGE HYLDER KØGES ERHVERVSLIV med masser af priser
Læs mere >
CONNECT KØGE HYLDER KØGES ERHVERVSLIV med masser af priser
Læs mere >
FEHMARN LINK BUSINESS CONFERENCE '20 på Lalandia
Find nye forretningsmuligheder på byggeriet af den kommende Femern-forbindelse
Læs mere >
LANDINSPEKTØRFIRMAET LE34 flytter ind i den nye idrætspark
Har man blot tilbragt ganske kort tid i byen, står Køges hastige udvikling klart for enhver
Læs mere >
KØGE NORD RYKKER TÆTTERE PÅ med opfølgning på kommuneplantillæg
Arbejdet med at konkretisere den nye bydel i Køge Nord kommer snart endnu et skridt videre
Læs mere >
'VILDERE' ER DET KORTE MOTTO for hovednavnet på Connect Køges Nytårskur på Tapperiet
Connect Køge holder Nytårskuren 2020 – Made in Køge – torsdag den 23. januar 2020
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 8      17. - 23. februar 2020
uge 9      24. februar - 1. marts 2020
torsdag 27. februar kl. 16:30
IVÆRKSÆTTERI i praksis >
uge 10      2. - 8. marts 2020
uge 11      9. - 15. marts 2020
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

koegenu erhverv glb revision
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
koegenu erhverv hotel niels juel(1)
ErhvervsAvisen logo

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
koegenu erhverv dagbladet koege avisrulle
kne partneradvokater farve
koegenu aogj dk andersson og jantzen reklamebureau
EVENTS
MILITÆRGRUPPERNE UNDER BESÆTTELSEN – foredrag i Ejby Medborgerhus Niels Gyrsting fortæller om militærgrupperne – også lokalt
UDSTILLINGER
GÅ PÅ TRAKTORMUSEUM og se på rigtig mekanik Besøg vores museum og se de mange modeller fra traktorens start
MUSIK
SÅ SYNG DA, KØGE på Teaterbygningen Syng med fra højskolesangbogen
EVENTS:
HUMØRBOMBEN LINDY besøger Køge
MUSIK:
TUREN GÅR TIL Nikolaj Stokholm EXTRA SHOW
EVENTS:
JAKOB SVENDSEN giver publikum magten – standup på Værftet
EVENTS:
KØGE SOM DATIDENS KØBSTAD – foredrag på Køge Museum
MUSIK:
COPENHAGEN DRUMMERS: The Grand Tour 2020
MUSIK:
TUREN GÅR TIL Nikolaj Stokholm
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK

Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01

LEDELSE

Jan Gløët
T: 21 29 70 88

WEBMASTER

Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01

BOGHOLDERI

Sjællandske Medier

OM KØGENU.DK