temaer
FREMADSTORMENDE LEGETØJSKÆDE åbner butik i Køge

Først var det i Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg og Svendborg, at de tidligere Legekæden-butikker fik Kids Coolshop på facaden. Nu slutter Køge, Aarhus S, Odense og Vordingborg sig også til den hastigt voksende legetøjskæde, der således nu dækker Jylland, Fyn og Sjælland. Den landsdækkende etablering sker i et ellers presset marked, hvor Kids Coolshop på blot et enkelt år er løbet fra konkurrenterne.

 

- Vi blev kontaktet af Kids Coolshop i sommer - de var klar til at tage flere ind og vi føler, at vi er kommet ind i den rigtige »familie«, siger Steen Lund Kristiansen, der ejer og driver legetøjsforretningen Legetøjskæden sammen med sin kone Susanne og sin søster Susanne Lund Petersen.

 

De tre ejere valgte at sige ja tak til tilbuddet om at blive en del af Cool Kids kæden - blandt andet på baggrund af et marked præget af hård konkurrence, hård konkurrence på priserne og børn, der leger mindre med tradtionelt legetøj end tidligere. Steen Lund Kristiansen ser »medlemsskabet« af Kids Coolshop som en stor styrkelse af forretningen i Den Hvide By.

 

- Kids Cool Shop har det helt rigtige setup i forhold til nethandlen og de gør meget ud af at bryde monopoler, så vi også kan tilbyde specialvarer. Det håber jeg også, kunderne kommer til at mærke, siger han.

 

De første fem butikker har efter at være blevet en del af Kids Coolshop oplevet en nærmest eksplosiv vækst i både størrelse, indtjening og salg, hvor flere af butikkerne er steget med op til 40 procent. Det skyldes blandt andet, at Kids Coolshop i modsætning til flere af de konkurrerende store kæder ikke er tvunget til at sælge deres egne brands. I stedet kan Kids Coolshop i kraft af Coolshops indkøbsvolumen være først med det allernyeste legetøj og reagere lynhurtigt på de trends, der rykker allermest.

 

Samtidig har Kids Coolshop skabt sin helt egen ambassadør i form af figuren Mester K, der har sin egen YouTube-kanal og jævnligt besøger de forskellige butikker i kæden. Dermed kan Kids Coolshop kommunikere med kædens primære målgruppe i deres sprog, hvilket har smittet positivt af på omsætningen.

 

- Vi har turdet gå nye veje i markedsføringen af Kids Coolshop, og vi kommunikerer levende og engageret med de yngste på deres foretrukne kanaler. Derudover har vi en kæmpe styrke i den e-handelsmotor, der ligger bag Kids Coolshop. Et godt eksempel er de allestedsnærværende fidget spinners. Dem begyndte kunderne på Coolshop.com meget tidligt at søge efter i vores webbutik, og den slags mønstre kan vi reagere ekstremt hurtigt på. Derfor var vi blandt de første i landet til at føre produktet, og i det hele taget driver vi forretningen i Kids Coolshop med udgangspunkt i store datamængder og pludselige skift i kundernes købsmønstre. Det har vist sig at være en effektiv strategi, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.com, der selv har mere end to millioner kunder i hele Norden.

 

Nethandel og købmandsskab 

Ud over e-handelsmotoren under Kids Coolshop-butikkerne er Coolshops mangeårige erfaring med et hypermoderne system til salg, lager, logistik og online kundeservice også en tungtvejende faktor bag succesen. I kombination med de nu ni fysiske legetøjsbutikker og ikke mindst den personlige tilstedeværelse af ejerne i legetøjsbutikkerne er der således skabt en effektiv symbiose mellem nethandlen og det traditionelle købmandsskab. Og for de fysiske butikkers vedkommende er udvalget af varer under det nye navn steget markant, fordi Coolshop i forvejen køber stort ind af produkter, der naturligt passer ind i legetøjsbutikkerne.

 

- Vi har selv ønsket at blive en del af Kids Coolshop efter en længere årrække som Legekæden-butik. Vi kan se, hvordan de første fem Kids Coolshop-butikker er vokset, og den bølge vil vi gerne ride med på. Der er i vores optik meget store fordele ved at blive stærkere på hele onlinedelen, og alene det faktum, at vi nu stort set kan skaffe alt legetøj og dermed udvide vores sortiment mere dynamisk, har været en afgørende faktor for os, da vi besluttede at træde ind i Kids Coolshop, siger Steen Lund Kristiansen.

 

De fire nye Kids Coolshop butikker åbnede alle den 4. januar.

Køgenu.dk/e erhvervspartner på 'Følg med i de 7 store projekter':

kn STC Koege logo 09
frise forsideligenu 5425
NY IT-BUTIK med teknikere
Ny IT-butik i Rådhusstrædet i Køge centrum tilbyder rådgivning og reparation af IT-udstyr
Læs mere >
FAKTA OG IRMA åbner 14. juni 2018 på Stationspladsen
Sæt allerede nu kryds i kalenderen ud for torsdag 14. juni. En dag, der bare skriger på, at man skal rykke ud med indkøbsposerne under armen og handle igennem
Læs mere >
HANSTHOLM KØKKEN åbner i Køge
I august åbner Hanstholm Køkken en ny konceptbutik på Brogade i hjertet af Køge. Hermed breder de nye ejere, Søren Overgaard og Carsten B. Andersen, de stolte håndværkstraditioner
Læs mere >
KOM INDENFOR i Danmarks vildeste diner
Nu er der langt om længe nyt om hvornår Irma Køge flytter til Strædet ved Køge Station
Læs mere >
BANEDANMARK ELEKTRIFICERER mellem Køge Nord og Næstved
Den 11. maj begynder Banedanmark at lægge mastefundamenter ud mellem Køge Nord og Næstved
Læs mere >
JUBILÆUMSBRAG i systuen
»skal der være fest - så lad der være fest«. Der vil være hidtil usete priser på udvalgte produkter og nogle rigtig flotte gaver ...
Læs mere >
STOR JOBMESSE på Teaterbygningen i Køge
Mød over 40 forskellige virksomheder og uddannelsesinstitutioner
Læs mere >
POSTNORD TÆNKER stort i Køge
Den nye 25.000 kvm store gods- og pakketerminal har kørt et par dage inden den officielle indvielse
Læs mere >
IRMA KØGE GØR KLAR til et brag af en genåbningsfest
Nu er der langt om længe nyt om hvornår Irma Køge flytter til Strædet ved Køge Station
Læs mere >
nyhedsbrev
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

kne erhvervsservice logo
GLBrevi logo 2130x27
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
kn partner logo hotelnielsjuel
ErhvervsAvisen logo
RKK Skilt kun logo småt

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
DAGBLADET Avisrulle 2014
Danbolig 2016

Køgenu.dk

minipartnere:

ETK minipartner på Køgenu.dk
Events
STRANDLØB: Strandløb med Kulturfuglen på Ølsemagle Revle Voksne og børn træner til Kulturfuglens strandløb
Udstillinger
FORMAT ARTSPACE i Køge Kunstforening Galleriet ´Art Space’ fra Nansensgade i København holder sommerferie i Køge
Musik
CAROLINE HENDERSON: Julekoncert i Køge Kirke Glæd dig allerede til julen nu
Events:
BLIV INSPIRERET til CAMPUS+
Musik:
SCANDINAVIAN PINK FLOYD PROJECT 'Wish You Were Here'
Events:
SILDENS DAG 2018 i Køge
Events:
HISTORISK VANDRING i Køge Ådal
Musik:
CAJUN KAFFEBAR på Bygningen
Musik:
MICHAEL LEARNS TO ROCK: 30 års popmusik og nyt album

Køgenu.dk sponsorer:

kn logo 3f koege bund sponsor(1)
kn logo aogj bund sponsor(2)
kn logo dagbladet bund sponsor
kn logo braunstein bund sponsor
kn logo hvid bund sponsor(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK
Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01
LEDELSE
Jan Gløët
T: 21 29 70 88
WEBMASTER
Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01
BOGHOLDERI
Sjællandske Medier
OM KØGENU.DK