temaer
BRANDE DET uhåndgribelige

Pressemeddelelse 

 

Teaterbygningen i Køge lagde rammen for fælles temadag for IBS fra Køge Handelsgymnasium. Emnet var hvordan man kan fastholde og markedsføre uhåndgribelige produkter og serviceprodukter. Dagen vekslede mellem oplæg ved studerende og virksomheder.

 

400 elever og repræsentanter fra Geomatic A/S, ISS A/S og Blue Water Shipping A/S havde 30. oktober sat hinanden i stævne i Køge for at udfordre hinanden på teori og praksis. Faget som var i fokus på dagen afsætning på A-nivaeu. Underviserne Palle Linaa Petersen, Mads Vester Hegelund, Kim Damkjær og Dagny Thomsen var med for at dirigere dagens slag, hvor branding i en digitaliseret og globaliseret verden løb med opmærksomheden. Det blev en spændende dag om et svært fagligt emne – nemlig branding af serviceprodukter, som er svært at håndtere, fordi der i princippet er tale om produkter, kunderne ikke kan se.

 

Udveksling af viden
3b lagde ud med et foredrag, som dannede fælles referenceramme for dagen. De gav med teoretisk afsæt bud på, hvordan man brander uhåndgribelige produkter.


Efterfølgende præsenterede selvsamme klasse et forslag til reklamekampagne for Geomatic A/S, som arbejder med markedsanalyser. Geomatic A/S, som på dagen var repræsenteret af Lars Groth, Market Manager & Partner, kvitterede efterfølgende med et foredrag om virksomhedens konkrete arbejde med at udarbejde statistik og materiale til markedsføringsbureauer.

3E overtog bagefter scenen og præsenterede deres reklamekampagne for ISS A/S. Simon Svegaard, Business Analytics Manager – Group Marketing i ISS A/S, bød efterfølgende på et foredrag om ISS og beskrev deres serviceprodukter og de udfordringer, som virksomheden arbejder med. Her har de især fokus på fastholdelse af medarbejdere, som blev fremhævet og på hvordan deres kunder konstant er i et evaluerings-forløb for, at ISS hele tiden har en fornemmelse af deres tilfredshed.

Sidste præsentation var det atter 3E, som først stillede forslag til reklamekampagne for Shipping-firmaet Blue Water Shipping.  Lars Tue Toftild, som er Director i Blue Water Shipping København, gav bagefter en introduktion til virksomhedens mange arbejdsområder. Herefter gik han ind i en diskussion med de studerende om virksomhedens strategier og vækstområder med udgangspunkt i den teoretiske ramme, som de studerende kender fra undervisningen i hverdagen. Han afsluttede det spændende foredrag med at fortælle om handelsgymnasiernes mange og attraktive karrieremuligheder hos Blue Water Shipping.

 

Dagen bød på en masse konkret viden, der kan anvendes i en tværfaglig sammenhæng de fag, der kendetegner handelsgymnasiets faglige profil – nemlig kulturforståelse, sprog, matematik, virksomhedsøkonomi, afsætningsøkonomi, international økonomi og erhvervsret.

frise forsideligenu 5425
Det lokale rederi Erria overtager vietnamesisk selskab
Køgerederiet Erria har nu overtaget det vietnamesiske selskab Mermaid Maritime Vietnam.
Læs mere >
EU-penge giver mindre virksomheder i Køge-området et digitalt løft
Virksomheder på Sjælland har knækket koden. Digitalisering er blevet en gamechanger for os, lyder det fra bl.a. vækstvirksomheden Leon Hansens Maskinfabrik i Køge
Læs mere >
Connect Køge Invest giver iværksættere ny ramme for investeringer
Nu lanceres ny platform for investorer med lokale erhvervsfolk i spidsen.
Læs mere >
En historisk dag på Køge Havn
Fredag blev de sidste 1200 meter af den ambitiøse havneudvidelse færdiggjort som afslutningen på et mere end 15-årigt projekt
Læs mere >
Ny grøn bydel i to plan på Collstrupgrunden i Køge
Et nyt grønt bykvarter med masser af liv i to plan er på vej midt i Køge.
Læs mere >
Smartphone video-kursus for begyndere
Vi lærer dig at lave professionelle videoer
Læs mere >
Køge Idrætspark er med Hal 3 og ny foreningsbygning klar til indvielse
Med sine 4000 kvadratmeter, spillercafé og mobile tilskuerpladser er Hal 3 på Køge Idrætspark en gevinst for alle, der elsker idræt.
Læs mere >
Bagedyst-kendis bag ny havnecafe på Søndre Havn
Med sine 4000 kvadratmeter, spillercafé og mobile tilskuerpladser er Hal 3 på Køge Idrætspark en gevinst for alle, der elsker idræt.
Læs mere >
Bagedyst-kendis bag ny havnecafe på Søndre Havn
Med sine 4000 kvadratmeter, spillercafé og mobile tilskuerpladser er Hal 3 på Køge Idrætspark en gevinst for alle, der elsker idræt.
Læs mere >
Alle partier i Køge Byråd skrev under på budgetaftalen for 2022
Onsdag aften indgik alle byrådets partier forlig og skrev under på årets budgetaftale
Læs mere >
Klimasikring, bilfrit torv og idrætspark: Her er de vigtigste punkter i budgetaftalen
Onsdag aften indgik alle partier i Køge Byråd et bredt forlig og skrev under på budgetaftalen for årene 2022-25
Læs mere >
Kom og oplev Vækstfabrikkens nye lokaler i Køge centrum
Vækstfabrikken Køge er flyttet ind til centrum i store, lyse og inspirerende lokaler på Nørregade
Læs mere >
DFDS flytter Klaipeda-godsrute til Køge Havn
Køge Havn har indgået aftale med DFDS om flytning af Fredericia/København-Klaipeda ruten til Køge
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 51      12. - 18. december 2022
tirsdag 13. december kl. 16:00
Juridisk rådgivning for iværksættere >
uge 52      19. - 25. december 2022
tirsdag 20. december kl. 16:00
Juridisk rådgivning for iværksættere >
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

koegenu erhverv beierholm revision
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
koegenu erhverv connect koege(2)
koegenu erhverv koege kyst
koegenu erhverv dagbladet koege
ErhvervsAvisen logo
koegenu aogj dk andersson og jantzen reklamebureau(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK

Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01

LEDELSE

Martin Foss
T: 56 65 82 00

WEBMASTER

Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01

BOGHOLDERI

Sjællandske Medier

OM KØGENU.DK