< September 2017 >
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
kn kyst kasse blaa
kn banner faanyhedsbrev NY
koegenu forborn logo 128x57px
Køgenu   en del af Sjællandske Medier logo(1)
kn kyst top 441x97
Køge Kyst
’Havmanden’ fra Helsingør Havn, udarbejdet af Elmgren & Dragset, er et eksempel på kunst i det offentlige rum.

Skal vi have kunstværker på gader, pladser og huse?

Kom og hør om fremtidens kunst i Køge Kyst – og vær med til at sætte dit præg. På et aftenmøde den 24. oktober vil en kunst-arbejdsgruppe fremlægge deres foreløbige ideer og tanker for kunsten i Køge Kyst, og her kan alle interesserede lytte med og spørge løs

Hvilken rolle skal kunsten spille i fremtidens Køge Kyst? Hvilken slags kunst skal det være – og hvor skal den placeres? Og hvordan sikrer vi, at kunsten forholder sig til Køges historie og samtidig peger fremad mod den udvikling af byen, som Køge står overfor?

 

Det og mange andre spørgsmål har man arbejdet med i en nedsat arbejdsgruppe, støttet af Køge Kyst og Statens Kunstfonds Udvalg for Kunst i det Offentlige Rum. 

 

’Vi ønsker at give kunsten en særlig rolle i den kommende by. Kunsten kan både skabe et spændende og sanseligt bymiljø og udfordre, samle og påvirke det sociale liv, som udfolder sig i byen. Derfor vil vi gerne udforme en plan sammen med køgenserne for, hvordan kunsten på bedste vis kan integreres i den kommende bydel’, siger Siv Raun Andersen, chefkonsulent hos Køge Kyst.

 

I arbejdsgruppen sidder nogle tunge kreative, kunstneriske kræfter, der blandt andet har erfaring med kunst i det offentlige rum. På mødet vil de præsentere deres foreløbige tanker for kunsten i Køge og til inspiration vise eksempler på andre kommuner, hvor man har udformet en kunstplan og udstillet værker i det offentlige rum – eksempelvis ’Havmanden’, der har været et tilløbsstykke på Helsingør Havn.

 

På vej mod en kunststrategi for Køge

Debat om kunsten i Køge er for alle interesserede, og håbet er, at mange vil benytte lejligheden til at stille spørgsmål og selv komme på banen med gode ideer og tanker. Netop for at sikre, at køgenserne selv har mulighed for at få indflydelse på fremtidens kunst i Køge. 

 

Efter mødet vil de mange input blive brugt til at udforme en endelig kunststrategi, der forventes færdig i februar 2013. 

 

Debat- og dialogmødet finder sted onsdag den 24. oktober kl. 17-19 i Gule Hal, Strandpromenaden 1, Søndre Havn. Det er gratis at deltage, og undervejs serveres let aftensmad.

Tid: Onsdag den 24. oktober kl. 17-19

Mødested: Gule Hal, Strandpromenaden 1, Søndre Havn

Det er gratis at deltage, og undervejs serveres let aftensmad.
koegenu koegekyst top testII 279x152

SENESTE ARTIKLER:

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
DAGBLADET Avisrulle 2014
Danbolig 2016

Køgenu.dk

minipartnere:

ETK minipartner på Køgenu.dk
Events
BABYSALMESANG i Bjæverskov kirke – med efterfølgende kaffe og tid til at pusle og amme.
Udstillinger
AKVAREL-WORKSHOP 2 – avancerede teknikworkshop – med Kirsten Fugl
Musik
KASPER WINDING på Tapperiet
Events:
BANKOSPIL
Musik:
TOP-SOLISTER til Køge Kulturfonds Festkoncert
Musik:
PETER PHILIPSEN: og 'Kim Larsen Jam'
Events:
HUXI BACH - Ind til Benet
Musik:
CARL EMIL PETERSEN
Musik:
TOP-SOLISTER til Køge Kulturfonds Festkoncert

Køgenu.dk sponsorer:

kn logo 3f koege bund sponsor(1)
kn logo aogj bund sponsor(2)
kn logo dagbladet bund sponsor
kn logo braunstein bund sponsor
kn logo hvid bund sponsor(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK
Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01
LEDELSE
Jan Gløët
T: 21 29 70 88
WEBMASTER
Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01
BOGHOLDERI
Sjællandske Medier
OM KØGENU.DK