left heart part
kn koegeliv IMG 0846 Presse

KøgeLIV – hvem, hvorfor, hvordan?

Hvem står bag KøgeLIV initiativet?
Køge Erhvervsudviklingsråd har igangsat KøgeLIV-projektet for at øge kendskabet til Køge-området. Arbejdet med branding af Køge-området er samtidig en del af Køge Kommunes Erhvervspolitik Udsyn og Vækst, som Køge Erhvervsudviklingsråd har været med til at udforme og realisere.

Hvorfor skal vi brande Køge-området?
For at sikre fremtidig vækst og velfærd i Køge-området skal vi i de kommende år lykkes med at tiltrække flere borgere, flere virksomheder, mere arbejdskraft – mere LIV. Der er derfor sat en række meget store og visionære udviklings- og anlægsprojekter i søen, som skal virkeliggøres i løbet af de næste 10 år. For at kunne føre planerne ud i livet er Køge Kommune og Køge Erhvervsudviklingsråd gået sammen om at øge kendskabet til Køge-området.

Hvad er succeskriteriet for KøgeLIV-projektet?
Vi vil noget med Køge. Både for erhvervslivet, handelslivet, kulturlivet, familielivet osv. Vi skal derfor på bundlinjen kunne se, at vi tiltrækker flere nye borgere og flere nye virksomheder til Køge-området. KøgeLIV handler på den måde i sidste ende om at skabe grundlaget for fremtidig velstand og arbejdspladser.

Hvorfor KøgeLIV?
Vi vil gerne fortælle resten af verden om de mange muligheder, Køge-området giver for at leve og udfolde et godt og aktivt liv. Køge er ikke et produkt. Køge er levende og fyldt med muligheder, kontraster og mennesker – og det er de historier, som skal fortælles til alle dem uden for Køge, der ønsker at virkeliggøre drømmen om et LIV, hvor det meste kan realiseres. Brandingen af Køge-området tager derfor udgangspunkt i ordet ”LIV” – KøgeLIV.

Hvad er sammenhængen til de store udviklingsprojekter som eksempelvis Køge Kyst og det kommende supersygehus?
I forbindelse med de store udviklings- og anlægsprojekter de kommende år, vil der naturligt blive fortalt og skrevet en masse historier om Køge. Vi vil gribe chancen nu og bruge denne anledning til målrettet at fortælle og genfortælle historierne om Køge på en måde, så det skaber god opmærksomhed og effekt.

Har andre områder eller byer gjort noget lignende?
Vi skal være bevidste om, at vi som område og kommune brander os, uanset om vi ønsker det eller ej. Omverdenen forholder sig under alle omstændigheder til historierne om Køge-området og danner sig indtryk af vores identitet og værdier. Man har arbejdet aktivt med branding af byer og områder i mange år mange andre steder. De store byer gør det, og indenfor de senere er en del flere kommet med, heriblandt eksempelvis Horsens og Herning, som er lykkedes med at få sat kommunerne på landkortet.

Hvornår har vi et færdigt KøgeLIV-brand?
Område-brandingen af Køge er en meget langsigtet proces, som strækker sig over mange år – man bliver aldrig rigtigt færdigt med et brand. For vi skal være bevidste om, at vi som kommune brander os, uanset om vi ønsker det eller ej. Omverdenen forholder sig under alle omstændigheder til historierne om Køge-området og danner sig indtryk af vores identitet og værdier.

 

 

Presse- og webkontakt:

Køge Kommune
Marketingschef
Birgitte Sellebjerg

Torvet 1
4600 Køge

T: 56 67 20 07
post@koegeliv.dk



Vil du vide mere om baggrunden for KøgeLIV – læs her >

Vil du i kontakt med folkene bag KøgeLIV – læs her

1

KøgeCamp

Startskuddet på KøgeLIV var konferencen KøgeCamp den 22. juni 2011. Formålet med Køge-Camp var at samle en række personligheder fra alle ... LÆS MERE
2