left heart part
kn koegeliv IMG 0862 Baggrund

Verden skal kende Køge-området

For at sikre fremtidig vækst og velfærd i Køge-området, skal vi de kommende år lykkes med at tiltrække flere borgere, flere virksomheder, mere arbejdskraft. Køge Erhvervsudviklingsråd har derfor igangsat et arbejde for at øge kendskabet til Køge-området.

 

Vi kalder projektet KøgeLIV. Og det gør vi, fordi vi gerne vil fortælle resten af verden om de mange muligheder, vores område giver, for at leve og udfolde et godt og aktivt liv. Køge har allerede det meste – og får endnu mere i de kommende år med blandt andet Køge Kyst-projektet, det kommende supersygehus og en ny jernbane.

Arbejdet med branding af Køge-området er samtidig en del af Køge Kommunes Erhvervspolitik Udsyn og Vækst, der blev vedtaget af et enigt Byråd i 2008, og som Køge Erhvervsudviklingsråd har været med til at udforme og realisere.

Område-brandingen af Køge er en meget langsigtet proces, som vil strække sig over mange år – man bliver aldrig rigtigt færdigt med et brand. Vi skal være bevidste om, at vi brander os, uanset om vi ønsker det eller ej. Omverdenen forholder sig under alle omstændigheder til historierne om Køge-området og danner sig indtryk af vores identitet og værdier.

1

KøgeCamp

Startskuddet på KøgeLIV var konferencen KøgeCamp den 22. juni 2011. Formålet med Køge-Camp var at samle en række personligheder fra alle ... LÆS MERE
2