< September 2017 >
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
kn kyst kasse blaa
kn banner faanyhedsbrev NY
koegenu forborn logo 128x57px
Køgenu   en del af Sjællandske Medier logo(1)
kn kyst top 441x97
Køge Kyst
De fleste – biler, cyklister og gående – har prøvet at vente ved jernbaneoverskæringen. Vente, vente, vente – på at bommen går op, og man kan komme videre.

Ventetiden er snart slut 

Dette er første artikel i en serie om den nye byudviklingsplan fra Køge Kyst. Hver artikel sætter fokus på et specifikt område af planen. I denne artikel handler det om jernbanen og  forbindelsen på tværs. 

De fleste – biler, cyklister og gående - har prøvet at vente ved jernbaneoverskæringen. Vente, vente, vente – på at bommen går op, og man kan komme videre.

 

Heldigvis er dette slut – ifølge byggeplanerne fra Køge Kyst.

 

'Jernbaneoverskæringen er i dag et brændpunkt. Derfor er en af de vigtigste områder i vores planer netop, hvordan vi løser den problemstilling. Vi er endt med nogle fine løsninger, som vil lette trafikken for alle passagerer', fortæller Jes Møller.

 

Til fods og på cykel – underføring under jernbanen
For gående og cyklister vil der blive etableret en bred underføring under jernbanen. En flot, lys tunnel, der forbinder havnen og byen, men hvor der også lige ved siden af vil være attraktioner og aktiviteter f.eks. en ny biograf eller café. Også handicappede vil nemt kunne passere.

 

Tanken er, at her skal være så god plads, at både hurtige og lidt langsommere trafikanter får lige gode vilkår at færdes på – uden at man generer hinanden.

 

I bil – vejtunnel under jernbanen
For bilerne vil der blive etableret en vejtunnel. Den bliver placeret under jernbanen ved den nordlige del af stationsområdet ved Værftsvej. I den anden retning er der flere muligheder for tilslutning til Værftsvej.

 

Når disse er klar, lukker man for jernbaneoverskæringen, og dermed er det slut med ventetid ved overskæringen.

 

'Med løsningen har vi forsøgt at tilgodese alle trafikanter, men især fodgængere og cyklister skal have stor prioritet. De er en del af det nye byliv og den nye bydel i Køge. Samtidig repræsenterer de også den mest bæredygtige transportform', tilføjer Jes Møller.

koegenu koegekyst top testII 279x152

SENESTE ARTIKLER:

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
DAGBLADET Avisrulle 2014
Danbolig 2016

Køgenu.dk

minipartnere:

ETK minipartner på Køgenu.dk
Events
JULEAFSLUTNING i Aktive Kvinder Køge Vi spiser julebuffet og hygger
Udstillinger
AKVAREL-WORKSHOP 2 – avancerede teknikworkshop – med Kirsten Fugl
Musik
THE WHITE ALBUM på Tapperiet
Events:
BANKOSPIL
Musik:
TOP-SOLISTER til Køge Kulturfonds Festkoncert
Musik:
PETER PHILIPSEN: og 'Kim Larsen Jam'
Events:
HUXI BACH - Ind til Benet
Musik:
CARL EMIL PETERSEN
Musik:
TOP-SOLISTER til Køge Kulturfonds Festkoncert

Køgenu.dk sponsorer:

kn logo 3f koege bund sponsor(1)
kn logo aogj bund sponsor(2)
kn logo dagbladet bund sponsor
kn logo braunstein bund sponsor
kn logo hvid bund sponsor(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK
Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01
LEDELSE
Jan Gløët
T: 21 29 70 88
WEBMASTER
Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01
BOGHOLDERI
Sjællandske Medier
OM KØGENU.DK