temaer
HOLD på varmen!

I Køges vuggestuer, børnehaver og skoler skal alle børn – fra de mindste til de største – lære det. På alle kommunens øvrige institutioner og ejendomme skal de også vide det - eller måske have det genopfrisket.

 

Ind med de gode vaner

Det handler om, hvordan vi passer på varmen indenfor og sikrer en god og behagelig temperatur - til ham, der sidder stille, og til hende, der gerne vil lege og bevæge sig.

 

”Vi vil gerne inddrage dem, der arbejder, studerer og opholder sig i vores bygninger. Når skoleeleverne for eksempel vil lufte ud i et klasselokale, sker det ofte, at et vindue står på klem det meste af dagen. Det er både dyrt og spild af energi, fordi radiatoren ’knokler’ for at holde en fast temperatur. Eleverne skal lære at lufte godt og grundigt ud i 10 minutter og så lukke vinduer og døre igen”, siger Søren D. Brask (V), formand for Ejendoms- og Driftsudvalget og medlem af Skoleudvalget.

 

Glade emojis

Til kampagnen er der udarbejdet et logo med emojis, som vi kender det fra vores smartphones og tablets. Det skal skabe opmærksomhed om kampagnens budskaber og appellere til både børn og voksne. 

 

Kampagnen bliver meget synlig i alle kommunale bygninger. Gode fif vil blive sat op ved døre og vinduer. For eksempel: ”Luft ud! Er luften tung, så luft ud ved at åbne både døre og vinduer – men kun i 10 minutter”. Eller denne: ”Luk døren! En åben dør får varmeapparaterne til at øge temperaturen – det er spild af energi”.

 

En velkendt unode, når vinteren sætter ind, er at hænge det våde tøj på radiatoren. Her er rådet: ”Det her er ikke et tørrestativ. Vådt tøj på varmeapparatet bruger meget energi og giver høj luftfugtighed”.

 

”Disse mærkater og plakater kommer til at hænge i alle kommunale ejendomme. Med kampagnen vil vi opfordre alle vores mange tusinde brugere til at være med til at holde varmen inden døre. Det er vigtigt for miljøet og for budgettet. Energi er en af de helt store omkostninger i vores bygninger. Hvis vi er gode til at spare på energien, vil det frigøre midler til at forbedre vores bygninger”, fortæller Giulia Lorenzen, driftsleder fra ETK. Det er ETK, der er primus motor på efterårets og vinterens varme-kampagne.

 

Kampagnens gode råd er også godt for miljøet. Den valgte komfort-temperatur betyder, at vi i kommunen bruger mindre energi og udleder mindre CO2. Det er med til at mindske den globale opvarmning.

 

Forslag til billedtekst: (billede af logo)

En grøn, glad emoji. En frysende blå og en hidsig rød emoji. Kampagnen Hold på varmen! vil fortælle os og huske os alle på, hvordan vi passer på varmen indenfor. Det er godt for den enkelte, for indeklimaet og for miljøet.

 

Yderligere oplysninger:

Henrik Lerdorf, ETK, 28 79 21 68                            

Søren D. Brask, Køge Byråd, 20 37 37 66

frise forsideligenu 5425
”NU FÅR MAN HELT LYST til at få en lærling”
Køge Kommunes projekt med titlen ’Flere lærlinge’ fjerner bøvlet og letter administrationen ...
Læs mere >
PRISER til erhvervsfolk
Køge Jobs & Society har overrakt sin årlige Iværksætterpris til den unge Tobias Thomas fra TT-Film
Læs mere >
ENIGE POLITIKERE SENDER Køge Idrætspark et skridt videre
114 millioner kroner. Det er prisen for at bygge et nyt stadion og en ny Hal 3 i Køge, og på tirsdagens byrеdsmøde skulle der tages stilling til at
Læs mere >
EJERLEDERE MANGLER OFTE en exitplan - men ikke Joost
Joost El ApS er igennem de seneste 12 еr vokset fra en lille el-installatør til en virksomhed, der i dag har 12 ansatte inklusiv to lærlinge
Læs mere >
FREMTIDENS BOLIGER bliver bygget i Herfølge
Fremtidssikret byggeri med plads til flere generationer og fokus på bæredygtighed.
Læs mere >
NU SKAL KØGES VIRKSOMHEDER være blandt de bedste på nettet
Succes Online har til formål at hjælpe små og mellemstore danske virksomheder med at gribe de mange muligheder, der ligger i digitaliseringen
Læs mere >
WEBINARER med info fra SKAT
SKAT afholder jævnligt både informationsmøder lokalt omkring i landet og webinarer, hvor du kan deltage fra din arbejdsplads.
Læs mere >
HURTIGT IND på de europæiske markeder
Lean Landing har til formål at få små og mellemstore virksomheder hurtigt ind på nye europæiske markeder.
Læs mere >
AKTIVE MEDARBEJDERE FRA Senior Erhverv Sjælland Øst
Optimismen i dansk erhvervsliv er stadig for opadgående her på Østsjælland og dermed grobunden for økonomisk fremgang
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 5      29. januar - 4. februar 2018
tirsdag 30. januar kl. 12:00
SALGSTOUR: Skab vedvarende salgssucces >
uge 15      9. - 15. april 2018
torsdag 12. april kl. 09:00
KONFERENCE OM DE STORE projekter i Køge >
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

kne erhvervsservice logo
GLBrevi logo 2130x27
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
kn partner logo hotelnielsjuel
ErhvervsAvisen logo
RKK Skilt kun logo småt

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
DAGBLADET Avisrulle 2014
Danbolig 2016

Køgenu.dk

minipartnere:

ETK minipartner på Køgenu.dk
Events
BUSTUR TIL DITLEVSDAL Bison farm i Morud på Fyn – med middag og guidet tur
Udstillinger
KØGE MUSEUM – historie for hele familien Oplev krudt, kugler, kjoler, kaos, køjer, knogler og kendisser i vores udstillinger
Musik
ESTER BROHUS med band på Teaterbygningen Ester Brohus tilbage på Teaterbygningen med sit dejlige band
Events:
AFTENÅBENT i Køges butikker ...
Musik:
BJERAGER / GRUE /DAMLUND spiller op til Roskildebal
Musik:
FORÅRSBAL med Køge Spillemandsforening
Events:
PIGERNE PÅ SPROGØ – et foredrag om et kvindehjem
Musik:
FORÅRSBAL med Køge Spillemandsforening
Musik:
BJERAGER / GRUE /DAMLUND spiller op til Roskildebal

Køgenu.dk sponsorer:

kn logo 3f koege bund sponsor(1)
kn logo aogj bund sponsor(2)
kn logo dagbladet bund sponsor
kn logo braunstein bund sponsor
kn logo hvid bund sponsor(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK
Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01
LEDELSE
Jan Gløët
T: 21 29 70 88
WEBMASTER
Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01
BOGHOLDERI
Sjællandske Medier
OM KØGENU.DK