temaer
FREMADSTORMENDE LEGETØJSKÆDE åbner butik i Køge

Først var det i Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg og Svendborg, at de tidligere Legekæden-butikker fik Kids Coolshop på facaden. Nu slutter Køge, Aarhus S, Odense og Vordingborg sig også til den hastigt voksende legetøjskæde, der således nu dækker Jylland, Fyn og Sjælland. Den landsdækkende etablering sker i et ellers presset marked, hvor Kids Coolshop på blot et enkelt år er løbet fra konkurrenterne.

 

- Vi blev kontaktet af Kids Coolshop i sommer - de var klar til at tage flere ind og vi føler, at vi er kommet ind i den rigtige »familie«, siger Steen Lund Kristiansen, der ejer og driver legetøjsforretningen Legetøjskæden sammen med sin kone Susanne og sin søster Susanne Lund Petersen.

 

De tre ejere valgte at sige ja tak til tilbuddet om at blive en del af Cool Kids kæden - blandt andet på baggrund af et marked præget af hård konkurrence, hård konkurrence på priserne og børn, der leger mindre med tradtionelt legetøj end tidligere. Steen Lund Kristiansen ser »medlemsskabet« af Kids Coolshop som en stor styrkelse af forretningen i Den Hvide By.

 

- Kids Cool Shop har det helt rigtige setup i forhold til nethandlen og de gør meget ud af at bryde monopoler, så vi også kan tilbyde specialvarer. Det håber jeg også, kunderne kommer til at mærke, siger han.

 

De første fem butikker har efter at være blevet en del af Kids Coolshop oplevet en nærmest eksplosiv vækst i både størrelse, indtjening og salg, hvor flere af butikkerne er steget med op til 40 procent. Det skyldes blandt andet, at Kids Coolshop i modsætning til flere af de konkurrerende store kæder ikke er tvunget til at sælge deres egne brands. I stedet kan Kids Coolshop i kraft af Coolshops indkøbsvolumen være først med det allernyeste legetøj og reagere lynhurtigt på de trends, der rykker allermest.

 

Samtidig har Kids Coolshop skabt sin helt egen ambassadør i form af figuren Mester K, der har sin egen YouTube-kanal og jævnligt besøger de forskellige butikker i kæden. Dermed kan Kids Coolshop kommunikere med kædens primære målgruppe i deres sprog, hvilket har smittet positivt af på omsætningen.

 

- Vi har turdet gå nye veje i markedsføringen af Kids Coolshop, og vi kommunikerer levende og engageret med de yngste på deres foretrukne kanaler. Derudover har vi en kæmpe styrke i den e-handelsmotor, der ligger bag Kids Coolshop. Et godt eksempel er de allestedsnærværende fidget spinners. Dem begyndte kunderne på Coolshop.com meget tidligt at søge efter i vores webbutik, og den slags mønstre kan vi reagere ekstremt hurtigt på. Derfor var vi blandt de første i landet til at føre produktet, og i det hele taget driver vi forretningen i Kids Coolshop med udgangspunkt i store datamængder og pludselige skift i kundernes købsmønstre. Det har vist sig at være en effektiv strategi, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.com, der selv har mere end to millioner kunder i hele Norden.

 

Nethandel og købmandsskab 

Ud over e-handelsmotoren under Kids Coolshop-butikkerne er Coolshops mangeårige erfaring med et hypermoderne system til salg, lager, logistik og online kundeservice også en tungtvejende faktor bag succesen. I kombination med de nu ni fysiske legetøjsbutikker og ikke mindst den personlige tilstedeværelse af ejerne i legetøjsbutikkerne er der således skabt en effektiv symbiose mellem nethandlen og det traditionelle købmandsskab. Og for de fysiske butikkers vedkommende er udvalget af varer under det nye navn steget markant, fordi Coolshop i forvejen køber stort ind af produkter, der naturligt passer ind i legetøjsbutikkerne.

 

- Vi har selv ønsket at blive en del af Kids Coolshop efter en længere årrække som Legekæden-butik. Vi kan se, hvordan de første fem Kids Coolshop-butikker er vokset, og den bølge vil vi gerne ride med på. Der er i vores optik meget store fordele ved at blive stærkere på hele onlinedelen, og alene det faktum, at vi nu stort set kan skaffe alt legetøj og dermed udvide vores sortiment mere dynamisk, har været en afgørende faktor for os, da vi besluttede at træde ind i Kids Coolshop, siger Steen Lund Kristiansen.

 

De fire nye Kids Coolshop butikker åbnede alle den 4. januar.

Køgenu.dk/e erhvervspartner på 'Følg med i de 7 store projekter':

kn STC Koege logo 09
frise forsideligenu 5425
DANSK ØLMÆRKE uddeles igen i Køge-området
- vel ikke overraskende for Hugo's er et af Sjællands allerbedste øloaser
Læs mere >
FRISK SURDEJ hos ny bager
Selvom stamkunderne lige har skulle vænne sig til de nye opskrifter, oplever Michael Vangsaa stor tilfredshed blandt kunderne
Læs mere >
JUNIOR CHAMBER INTERNATIONAL starter netværksgruppe i Køge
Vi er +150.000 medlemmer på verdensplan og har haft officielt samarbejde med FN siden 1954. JCI er en udviklings- og netværksorganisation
Læs mere >
DET NYE KRAFTCENTER for idrætslivet i Køge
Med en ny sportshal på Køge Idrætspark skaber Køge Kommune og de eksisterende Køge-haller bedre plads til de mange brugere
Læs mere >
SUCCES TVINGER sparekasse til at flytte
Sparekassen Kronylland slår dørene op for kunderne på adressen Bag Haverne 20 mandag den 9. april.
Læs mere >
'KAPTAJN' på Niels Juel i 25 år
Og da han overtog ledelsen af Hotel Niels Juel den 15. marts 1993 var der god brug for dynamik og nye ideer. Hotellet blev bygget færdigt i 1989 ...
Læs mere >
KØGE HANDEL bakker op om mere enkle p-regler
Parkeringen i Køge er på dagsordenen i byrådet endnu en gang ved det kommende møde i slutningen af måneden, hvor Venstres forslag om at tillade en times gratis parkering ...
Læs mere >
NU STARTER OPFØRELSEN af Køge Idrætspark
Efter mange års venten, kan brugerne af Køge Stadion og Køgehallerne begynde at glæde sig.
Læs mere >
VÆKSTFABRIKKERNE tilbyder lærerige gratis events
I 2018 har du mulighed for at deltage i et utal af spændende og gratis arrangementer.
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 22      28. maj - 3. juni 2018
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

kne erhvervsservice logo
GLBrevi logo 2130x27
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
kn partner logo hotelnielsjuel
ErhvervsAvisen logo
RKK Skilt kun logo småt

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
DAGBLADET Avisrulle 2014
Danbolig 2016

Køgenu.dk

minipartnere:

ETK minipartner på Køgenu.dk
Events
MØDE i Indre Mission – et fællesskab af børn, unge og gamle, som jævnligt mødes i Køge missionshus "Ebenezer"
Udstillinger
'FORVANDLINGER i gips' på KØS Museum KØS viser gipsens mangfoldighed og potentiale
Musik
KAMMERKORET MUSICA FICTA på Køge Kammermusik Festival – et af de fem spændende kammermusik-arrangementer i Køge
Events:
GRILLAFTEN i Indre Mission
Musik:
DUO VENTUS på Køge Kammermusik Festival
Events:
MAI-BRITT GULDIN fortæller om sorgreaktioner
Events:
BUSTUR TIL DITLEVSDAL Bison farm i Morud på Fyn
Musik:
KLAVERKONCERTER af Tschaikowsky og Mozart
Musik:
OPERAAKADEMIET fra Det Kgl. Teater

Køgenu.dk sponsorer:

kn logo 3f koege bund sponsor(1)
kn logo aogj bund sponsor(2)
kn logo dagbladet bund sponsor
kn logo braunstein bund sponsor
kn logo hvid bund sponsor(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK
Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01
LEDELSE
Jan Gløët
T: 21 29 70 88
WEBMASTER
Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01
BOGHOLDERI
Sjællandske Medier
OM KØGENU.DK