temaer
FREMADSTORMENDE LEGETØJSKÆDE åbner butik i Køge

Først var det i Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg og Svendborg, at de tidligere Legekæden-butikker fik Kids Coolshop på facaden. Nu slutter Køge, Aarhus S, Odense og Vordingborg sig også til den hastigt voksende legetøjskæde, der således nu dækker Jylland, Fyn og Sjælland. Den landsdækkende etablering sker i et ellers presset marked, hvor Kids Coolshop på blot et enkelt år er løbet fra konkurrenterne.

 

- Vi blev kontaktet af Kids Coolshop i sommer - de var klar til at tage flere ind og vi føler, at vi er kommet ind i den rigtige »familie«, siger Steen Lund Kristiansen, der ejer og driver legetøjsforretningen Legetøjskæden sammen med sin kone Susanne og sin søster Susanne Lund Petersen.

 

De tre ejere valgte at sige ja tak til tilbuddet om at blive en del af Cool Kids kæden - blandt andet på baggrund af et marked præget af hård konkurrence, hård konkurrence på priserne og børn, der leger mindre med tradtionelt legetøj end tidligere. Steen Lund Kristiansen ser »medlemsskabet« af Kids Coolshop som en stor styrkelse af forretningen i Den Hvide By.

 

- Kids Cool Shop har det helt rigtige setup i forhold til nethandlen og de gør meget ud af at bryde monopoler, så vi også kan tilbyde specialvarer. Det håber jeg også, kunderne kommer til at mærke, siger han.

 

De første fem butikker har efter at være blevet en del af Kids Coolshop oplevet en nærmest eksplosiv vækst i både størrelse, indtjening og salg, hvor flere af butikkerne er steget med op til 40 procent. Det skyldes blandt andet, at Kids Coolshop i modsætning til flere af de konkurrerende store kæder ikke er tvunget til at sælge deres egne brands. I stedet kan Kids Coolshop i kraft af Coolshops indkøbsvolumen være først med det allernyeste legetøj og reagere lynhurtigt på de trends, der rykker allermest.

 

Samtidig har Kids Coolshop skabt sin helt egen ambassadør i form af figuren Mester K, der har sin egen YouTube-kanal og jævnligt besøger de forskellige butikker i kæden. Dermed kan Kids Coolshop kommunikere med kædens primære målgruppe i deres sprog, hvilket har smittet positivt af på omsætningen.

 

- Vi har turdet gå nye veje i markedsføringen af Kids Coolshop, og vi kommunikerer levende og engageret med de yngste på deres foretrukne kanaler. Derudover har vi en kæmpe styrke i den e-handelsmotor, der ligger bag Kids Coolshop. Et godt eksempel er de allestedsnærværende fidget spinners. Dem begyndte kunderne på Coolshop.com meget tidligt at søge efter i vores webbutik, og den slags mønstre kan vi reagere ekstremt hurtigt på. Derfor var vi blandt de første i landet til at føre produktet, og i det hele taget driver vi forretningen i Kids Coolshop med udgangspunkt i store datamængder og pludselige skift i kundernes købsmønstre. Det har vist sig at være en effektiv strategi, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.com, der selv har mere end to millioner kunder i hele Norden.

 

Nethandel og købmandsskab 

Ud over e-handelsmotoren under Kids Coolshop-butikkerne er Coolshops mangeårige erfaring med et hypermoderne system til salg, lager, logistik og online kundeservice også en tungtvejende faktor bag succesen. I kombination med de nu ni fysiske legetøjsbutikker og ikke mindst den personlige tilstedeværelse af ejerne i legetøjsbutikkerne er der således skabt en effektiv symbiose mellem nethandlen og det traditionelle købmandsskab. Og for de fysiske butikkers vedkommende er udvalget af varer under det nye navn steget markant, fordi Coolshop i forvejen køber stort ind af produkter, der naturligt passer ind i legetøjsbutikkerne.

 

- Vi har selv ønsket at blive en del af Kids Coolshop efter en længere årrække som Legekæden-butik. Vi kan se, hvordan de første fem Kids Coolshop-butikker er vokset, og den bølge vil vi gerne ride med på. Der er i vores optik meget store fordele ved at blive stærkere på hele onlinedelen, og alene det faktum, at vi nu stort set kan skaffe alt legetøj og dermed udvide vores sortiment mere dynamisk, har været en afgørende faktor for os, da vi besluttede at træde ind i Kids Coolshop, siger Steen Lund Kristiansen.

 

De fire nye Kids Coolshop butikker åbnede alle den 4. januar.

Køgenu.dk/e erhvervspartner på 'Følg med i de 7 store projekter':

kn STC Koege logo 09
frise forsideligenu 5425
VÆKSTNETVÆRK: Opbyg en værdikæde med kundefokus
Væksthus Sjælland tilbyder et godt netværk målrettet ejerledere, direktion og mellemledere fra produktionsvirksomheder
Læs mere >
GRATIS PARKERING i Køge
Nu kan godt 400 bilister stille deres bil i Køge
Læs mere >
REKRUTTERINGSFIRMA med mange års lokal erfaring
Helle Machholdt og Michael Grenaa har startet nyt rekrutteringsfirma i Køge
Læs mere >
FREMADSTORMENDE LEGETØJSKÆDE åbner butik i Køge
De tre ejere valgte at sige ja tak til tilbuddet om at blive en del af Cool Kids kæden - blandt andet på baggrund af e
Læs mere >
BORGERSERVICE som en del af uddannelsen
Hvordan er det at være borger i det digitale samfund? Hvad kan man bruge NemID til, og hvordan kan man bruge Køge Kommunes selvbetjeningsløsninger? Det og meget mere får en række unge mennesker svar på, når de i løbet af det næste halve år besøger Borgerservice som et led i deres STU-uddannelse.
Læs mere >
”NU FÅR MAN HELT LYST til at få en lærling”
Køge Kommunes projekt med titlen ’Flere lærlinge’ fjerner bøvlet og letter administrationen ...
Læs mere >
PRISER til erhvervsfolk
Køge Jobs & Society har overrakt sin årlige Iværksætterpris til den unge Tobias Thomas fra TT-Film
Læs mere >
ENIGE POLITIKERE SENDER Køge Idrætspark et skridt videre
114 millioner kroner. Det er prisen for at bygge et nyt stadion og en ny Hal 3 i Køge, og på tirsdagens byrеdsmøde skulle der tages stilling til at
Læs mere >
EJERLEDERE MANGLER OFTE en exitplan - men ikke Joost
Joost El ApS er igennem de seneste 12 еr vokset fra en lille el-installatør til en virksomhed, der i dag har 12 ansatte inklusiv to lærlinge
Læs mere >
nyhedsbrev
uge 10      5. - 11. marts 2018
uge 15      9. - 15. april 2018
torsdag 12. april kl. 09:00
KONFERENCE OM DE STORE projekter i Køge >
kn logo e frise arkiv II

Køgenu.dk/e

erhvervspartnere:

kne erhvervsservice logo
GLBrevi logo 2130x27
kne partneradvokater farve
Jobcenter hvid bagg eps
kn partner logo hotelnielsjuel
ErhvervsAvisen logo
RKK Skilt kun logo småt

Køgenu.dk

kalenderpartnere:

kn partner logo svoemmeland II
Find os på Facebook
kn partner logo koegekyst
DAGBLADET Avisrulle 2014
Danbolig 2016

Køgenu.dk

minipartnere:

ETK minipartner på Køgenu.dk
Events
AQUACROSSFIT i Køge Svømmeland Kom og brænd dig selv igennem
Udstillinger
KØGE MARITIME MODELBYGGERLAUG har åbent værksted Besøg værkstedet og se de flotte modelskibe
Musik
BJERAGER / GRUE /DAMLUND spiller op til Roskildebal Gammel musik fra Roskilde
Events:
SENIOR KINO i Borup Kino: 'Aldrig mere i morgen'
Musik:
HALFDANSKERNE på Teaterbygningen
Events:
FAMILIEAFTEN i Indre Mission
Events:
AFTENÅBENT i Køges butikker ...
Musik:
BJERAGER / GRUE /DAMLUND spiller op til Roskildebal
Musik:
BARBARA MOLEKO på Tapperiet

Køgenu.dk sponsorer:

kn logo 3f koege bund sponsor(1)
kn logo aogj bund sponsor(2)
kn logo dagbladet bund sponsor
kn logo braunstein bund sponsor
kn logo hvid bund sponsor(2)
kn logo hvid bund sponsor(1)
kn logo hvid bund sponsor
koge logo colorcodes
KØGENU.DK
Sjællandske Medier A/S
Torvet 10
4600 Køge

T: 56 65 07 01
LEDELSE
Jan Gløët
T: 21 29 70 88
WEBMASTER
Sjællandske Medier, Køge
T: 56 65 07 01
BOGHOLDERI
Sjællandske Medier
OM KØGENU.DK